teisipäev, 26. juuni 2012

Tähikvõtmed

Jaanipäev on mind jälle üsna romantilisse lainesse viinud, jättes õnneks mulle mu meheliku robustsuse. Ma hakkasin sel jaanipäeval lõkke ääres omaette mõtisklema ristpea- ja tähikvõtmetest. Et nüüd miks ma mingitest kruvikeeramise võimalustest mõtlesin? Asi on väga lihtne- on olemas erineva otsaga kruve- vaatleks praegu kõrvuti selliseid:

Ristpeaga kruvid:
 









Kuuskant kruvid:










Pozi-drive ristpea:










Tähik:










Nüüd asjast lähemalt, mis neil vahet on? Hariliku ristpea ja kuuskandi miinus ja jama seisneb nimelt selles, et neid on lihtne üle keerata. Täna keerasin just oma uisupoldi puruks ja puurisin välja. Kaks alumist aga, Pozi-drive ja tähik on sellised, mida üle keerata juba raskem. Kõige viimast, tähikut, ei annagi üle keerata (noh mõistlikult jõudu kasutades muidugi). Sellised poldid ma nüüd uiskudele ostangi.
    Elus vajan ma ka tähikut. Ma tahan, et ükskõik, kui kinni või rooste ma ka ei lähe, et me sobiksime ikkagi ideaalselt. Ma tahan, et sa ei teeks mind katki üle keerates ja et mind ei peaks välja puurima ja siis kasutult minema viskama. Ma tahan olla korralik tähik. Ma tahan, et see sobivus oleks kestev ja alatine.. Ja sellepärast ma tahan ka oma uiskudele tähikut. Nagu elugi keerab meid pidevalt liiga kõvasti kinni ja vahel jätab lahti, koguaeg kruvib ja loksutab meid, nii on see ka uisurataste puhul. Kord tuleb vihma ja kord on tarvis jälle kiireid laagreid kuivale asfaldile.
    Ma vihkan mingeid roosasid asju ja hiina jura, mis esimese raskuse peale kõveraks läheb ja murdub. Ma ei ole kunagi aru saanud soss-sepp töömeestest, kes käivad ringi kõige selle odavama silikoonipüssiga, mis üle ühe tuubi silikooni vastu ei pea, kes ostavad omale kõige odavamaid tööriistu põhjendusega, et niikuinii peab koguaeg uusi ostma ja vanad kaovad ja lähevad lihtsalt katki. Kui sul on hinnaline tööriist, siis sa hoiad ka seda, palju hoolsamalt, sest sa tead ta väärtust ja mida ta korda võib saata ja ei lase tal kaduda. Hea tööriista nimel olen ma võimeline mööda lagesid ronima. Terve elu. Eks iga mees on, kes just soss-sepp pole.
    Milegipärast tundub see laul siia lõppu kõige paslikum. Võta sa kinni, miks, aga siin ta on:



Jah, naistest rääkisin.

Kommentaare ei ole: