teisipäev, 10. aprill 2012

Tallinn kell kümme hommikul


Täna lähen jälle kümneks tööle. Mulle ei meeldi kümneks minna. Eile läksin ka kümneks. Enne maximat tuli mulle vastu kolm meest, kahel oli 2L õlu käes. Noored tugevad mehed, vaat et paar aastat minust vanemad. "Parmud, " mõtlesin. Lähen edasi, saan 5m astuda ja üks vanamees jalutab vastu, 2L õllepudel käes.. "Ei tea, kas siin kandis elamine mõjub mu mainele kuidagi halvasti?" mõtisklen omaette.. Läksin ka Maximasse. Seal müüakse Vytautas'e vett. Parim mineraalvesi. Võtsin oma vee ja läksin kassasse. Minu ees järjekorras oli kolm meest. Nende asjad olid juba kassalindil. Oma toodete vahele pannakse, teate küll, sellised pulgad, eraldamaks ostjate kaupu. Ja mida ma näen: 2L õlu, pulk, 2L õlu, 2L õlu, pulk, 2L õlu, 0,5L viin. On esmaspäev ja kell on kümme hommikul. "Siin elamine kahjustab KINDLASTI minu mainet," otsustasin, kui poest välja astusin... Aga ma eksisin, see jätkus ka edaspidi, terve tee tööle. igal pool olid mehed, 2L õlledega. Vaid üks mees oli selle jõudnud juba ära juua ja üritas meeleheitlikult minu ilusaid ägedaid tumelillasid kingi ära tallata. Ma ei lähe enam kunagi kell 10 tööle, mõtlesin, sest hoopis see kahjustab ilmselt minu mainet. Aga siiski ma täna seda teen. Sest eile jäin hilja peale. Sellest õhtusest tsüklist peab välja tulema. Eile õhtul hilja, kui ma töölt tulin, jooksis natuke peale seda, kui ma bussipeatusesse läksin, sama teed, kust ma ennem tulin, minule vastassuunas üks narkomaan, kes karjus ja tegi karatelööke. Liiga hilja peale jäämine pole ka hea. Sedasi nihkubki tööpäev vaikselt õhtusse ja kõige produktiivsem aeg, hommik, muutub magamisajaks. Seda peaks vältima. Vähemalt siis, kui tahta edukas olla.

1 kommentaar:

Neerukool ütles ...

Esimesel lugemisel ajab ju isegi muigama, eriti kui on sedasi mõnusalt hästi kirjutatud lugu, aga kui loeks igal esmaspäeval ja ei mõtleks, millest lugu tegelikult ka räägib, siis ilmselt enam ei loeks ega ei tunne neila ka kaasa.
See lugu meenutab mulle möödunud suvel analoogset seika, mis ei ole seotud esmaspäevaga, küll aga poelindil olevate kaupadega ja ostja vanusega. Sattusin lastega rattasõitu tehes Muuga Maximasse,et teha väike joogi/jäätisepaus. Asi algas sellest, et minu tähelepanu köitis algselt meie ees seisev mees - ilus punane T-särk, mille seljal uhkustas kiri: JÕUD, ILU, TERVIS - kõik on SIIN! (allpool ka ühe spordiklubi nimi, mida kahjuks ei mäleta). Pärast seda toredat särki jäin juba uurima, et mida siis ostma peaks, et selline särk ka mind võiks kaunistada (tavaliselt pole mul kombeks teiste oste vahtida). Selgus, et 0,5 l lauaviin ja 2L õlu garanteerisid talle jõu, ilu ja tervise ning nii umbes paarkümmend aastat vanema välimuse!